RÓŻANIEC BIBLIJNY
Różaniec Ewangelii wg św. Jana
Zdrowaś Mario, łaskiś pełna, Pan z Tobą. Błogosłowionaś Ty między niewiastami i błogosławiony owoc żywota Twego, Jezus, …
- który jest Słowem, które na początku było u Boga i przez które wszystko powstało
- który jest naszym życiem i naszą światłością
- którego światłość przemaga wszelkie ciemności
- który przyszedł do swojej własności, ale swoi go nie poznali ani nie przyjęli
- który tym, którzy go przyjmują daje moc stania się dziećmi Bożymi narodzonymi z Boga
- który przyoblekł się w ciało i zamieszkał pośród nas
- który daje nam oglądać swoją chwałę
- z którego pełni bierzemy wszyscy łaskę i prawdę przewyższające Prawo mojżeszowe
- który jest skierowany ku Ojcu i objawia Go nam
- o którym Jan Chrzciciel złożył prawdziwe świadectwo, że jest Synem Bożym
Święta Mario, Matko Boża, módl się za nami, grzesznymi, teraz i w godzinie śmierci naszej. Amen.
Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu, jak było na początku, teraz i zawsze i na wieki wieków. Amen
Raduj się, Miriam, łaską przepełniona: Pan jest z Tobą! Jesteś błogosławiona między niewiastami i błogosławiony jest owoc Twojego łona, Jezus, …
- który jest Barankiem Bożym gładzącym grzech świata
- na którego zstąpił z nieba Duch niczym gołębica
- który powołał pierwszych uczniów, aby poszli i zobaczyli, gdzie mieszka i aby pozostali u niego
- który powołał Szymona nadając mu imię Kefas – Opoka
- który jest Mesjaszem, o którym pisał w Prawie Mojżesz i Prorocy
- który jest zapowiedzianą Jakubowi drabiną, poprzez którą wchodzimy do nieba
- co do którego Jego Matka poleciła nam: „Co wam powie, czyńcie”
- który przemienił sześć stągwi wody w wino na weselu w Kanie Galilejskiej jako pierwszy znak nadchodzącego Królestwa
- który przegnał kupczących ze świątyni, gdyż pożerała go troska o dom Ojca
- którego ciało jest prawdziwą świątynią Bożą, bo mieszka w nim cała pełnia bóstwa
Święta Mario, Matko Boża, módl się za nami, dziećmi Twymi, teraz i w godzinie śmierci naszej. Amen.
Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu, jak było na początku, teraz i zawsze i na wieki wieków. Amen
- który sam jeden wie, co jest w człowieku
- który objawia nam, że tylko ten, kto narodził się z wody i z Ducha może wejść do Królestwa Bożego
- który wzywa nas do poddania się tchnieniu Ducha Świętego, pomimo że jeszcze nie wiemy dokąd nas to doprowadzi
- który jest jedynym, który zstąpił z nieba i do niego wstąpił
- który został wywyższony na krzyżu dla naszego zbawienia tak, jak Mojżesz wywyższył miedzianego węża na pustyni
- który został nam dany przez miłującego nas Ojca, abyśmy nie zginęli i abyśmy mieli życie wieczne
- który nie przyszedł, aby świat potępić, ale aby świat zbawić
- który jest naszym Oblubieńcem, którego głos napełnia nas radością
- który musi w nas wzrastać, a my – stawać się mniejszymi
- który przychodzi z nieba, świadczy o tym, co tam widział i słyszał i pragnie, abyśmy mu uwierzyli
- który głosi nam Słowa Boże, ponieważ Bóg udziela Mu Ducha bez miary
- którego Ojciec miłuje i wszystko oddał Mu w jego ręce
- wiara w którego daje nam życie wieczne
- który jest dla nas źródłem wody żywej gaszącej wszelkie pragnienie i wytryskującej ku życiu wiecznemu
- który przypomina nam, że zbawienie pochodzi od Żydów
- który wzywa nas, byśmy oddawali cześć Bogu w Duchu i w prawdzie
- który objawił się swą mesjańską godność kobiecie samarytańskiej, a ta uwierzyła w niego i głosiła o nim świadectwo
- którego pokarmem jest pełnić wolę Tego, który go posłał i dokonywać dzieł Jego
- który posyła na swoje pole zarówno siewców jak i żniwiarzy
- który uzdrowił syna dworzanina, ponieważ ten uwierzył słowu: „Idź, syn twój żyje”
- za którym szło mnóstwo ludu, bo widzieli cuda, które czynił na chorych
- który rozmnożył na pustkowiu pięć chlebów i dwie ryby dla pięciu tysięcy mężów, tak że pozostało jeszcze dwanaście koszów ułomków
- którego lud chciał porwać i uczynić królem, ale On skrył się przed nim
- który przyszedł do łodzi uczniów krocząc po morzu
- który jest chlebem żywym, który zstąpił z nieba i daje życie światu
- do którego kto przychodzi, ten łaknąć nie będzie, a w którego kto wierzy, ten pragnąć nie będzie
- który zgodnie z wolą Ojca nie chce utracić żadnego z nas, lecz chce, abyśmy przez wiarę w niego mieli życie i byśmy byli wskrzeszeni w dniu ostatecznym
- którego Ciało jest prawdziwym pokarmem, a Krew – prawdziwym napojem
- który nie odrzuca nikogo, kto do niego przychodzi
- który jest Mesjaszem, Synem Boga żywego i który ma słowa życia wiecznego
- który w szabat uzdrowił człowieka sparaliżowanego od trzydziestu ośmiu lat
- któremu Ojciec przekazał wszelki sąd, tak aby wszyscy czcili Syna tak jak czczą Ojca
- którego słowa kto słucha i wierzy w nie, ten nie jest sądzony, gdyż ze śmierci przeszedł do życia
- o którym świadczą dzieła, jakie Ojciec dał mu do wykonania
- którego nauka nie pochodzi od niego, ale od Ojca, który go posłał
- który wzywa wszystkich spragnionych by przyszli do niego i pili ze strumienia wody żywej wypływającej z jego wnętrza
- który jest źródłem Ducha Świętego dla wszystkich, którzy w niego wierzą
- w którego nie uwierzyli przywódcy Izraela i faryzeusze, bo umiłowali bardziej chwałę ludzką od chwały Bożej
- który nie potępił kobiety przyłapanej na cudzołóstwie i sprawił, że opuścili ją jej oskarżyciele
- który jest światłością świata i który obiecuje światło życia każdemu, kto idzie za nim
- który mówi to, co usłyszał od Ojca i o którym sam Ojciec składa świadectwo
- który był przed Abrahamem i który stanowi wypełnienie obietnicy danej Abrahamowi
- który w szabat przywrócił wzrok ślepemu od urodzenia gdy ten obmył się w sadzawce Siloe
- który po to przyszedł na świat, aby ci, którzy nie widzą, widzieli, a ci, którzy widzą stali się ślepymi
- który jest bramą owiec wiodącą je na pastwisko
- który jest dobrym Pasterzem znającym swoje owce i wydającym za nie siebie samego
- który daje swoim owcom życie wieczne, tak że nikt nie jest w stanie wyrwać ich z Jego ręki
- którego głos rozpoznają owce Jego i słuchają go
- który wzywa nas do wiary z powodu dzieł, które czyni mocą swego Ojca
- który jest w Ojcu, a Ojciec jest w nim
- który jest zmartwychwstaniem i życiem dla każdego, kto w niego wierzy
- który jest Mesjaszem, Synem Bożym, który miał przyjść na świat
- który wzruszył się w duchu i płakał nad zmarłym przyjacielem Łazarzem
- który wskrzesił Łazarza w czwartym dniu po jego śmierci nakazując mu wyjść z grobu
- który sam jeden zginął ofiarowując się za swój lud po to, aby zebrać w jedno rozproszone dzieci Boże
- którego arcykapłani i faryzeusze postanowili pojmać i zgładzić
- którego Maria, siostra Łazarza, namaściła przed męką drogocennym olejkiem nardowym
- który wjechał do Jerozolimy na oślęciu zgodnie z zapowiedzią proroków
- który objawia nam, że ziarno wrzucone w ziemię musi obumrzeć, aby wydać plon obfity
- który wzywa nas byśmy poszli za nim i służyli mu, bo wtedy będziemy tam, gdzie On jest i będziemy uczczeni przez Ojca Jego
- który został uwielbiony przez Ojca w godzinie próby i męki
- który wywyższony na drzewie krzyża wszystkich przyciąga ku sobie
- który wzywa nas, byśmy uwierzyli światłości i stali się synami światłości
- w którego kto wierzy, wierzy w Ojca, kóry go posłał,a którego kto widzi, widzi Ojca, który go posłał
- którego Słowo sądzić nas będzie w dniu ostatecznym
- który w godzinie zejścia z tego świata umiłował swych uczniów aż do końca
- który podczas Ostatniej Wieczerzy przepasał się i umył nogi swym uczniom, by mogli mieć udział z Nim
- który nakazał nam nawzajem umywać sobie nogi
- który wiedział, że Judasz i Piotr go zdradzą, lecz nie przestał ich kochać
- który daje nam nowe przykazanie, abyśmy się wzajemnie miłowali tak, jak On nas umiłował
- który przygotował nam mieszkanie w domu Ojca i przyjdzie znowu, by nas wziąć do siebie
- który jest drogą, prawdą i życiem
- który jest naszą jedyną drogą do Ojca
- który obiecuje nam, że ten, kto w niego wierzy pełnić będzie te same dzieła co On sam, a nawet większe
- który obiecuje nam, że cokolwiek będziemy prosić w Imię Jego, On to uczyni, tak aby Ojciec był uwielbiony
- który uczy nas, że nasza miłość do niego objawia się w zachowywaniu przykazań Bożych
- który obiecuje nam Ducha Pocieszyciela posłanego od Ojca
- którego Duch uczy nas wszystkiego, wprowadza nas w prawdę i przypomina nam wszystko, co On powiedział
- który daje nam pokój, którego świat dać nie może
- który zwyciężył świat
- który jest prawdziwym krzewem winnym, w którym tkwimy jako latorośle
- który wzywa nas, byśmy trwali w nim i przynieśli obfity owoc, tak aby Ojciec był uwielbiony
- który nie nazywa nas już sługami, ale przyjaciółmi, jeśli jesteśmy posłuszni Jego Słowu
- który wybrał nas, abyśmy szli, wydawali owoc i aby owoc nasz trwał
- którego świat znienawidził bez powodu
- który zapowiada uczniom prześladowania, ponieważ On wybrał ich ze świata
- którego Duch przekonuje świat o grzechu niewiary, o sprawiedliwości Ojca i o sądzie nad szatanem
- który obiecuje nam, że nasz smutek zamieni się w radość, i że radości naszej nikt nam nie odbierze
- który objawia nam Imię Ojca i strzeże nas w tym Imieniu, aby nikt z nas nie zginął i aby miłość, która jest w nim była też i w nas
- który wstawia się za nami do Ojca, abyśmy byli jedno
- który poświęcił samego siebie, byśmy byli uświęceni w prawdzie
- który nie utracił nikogo z tych, których powierzył Mu Ojciec
- przed boskim majestatem którego cofnęła się straż, która przyszła go zaaresztować i upadła na ziemię
- który zabronił Piotrowi, by ten posłużył się mieczem w jego obronie
- którego Judasz wydał, a Piotr po trzykroć się zaparł
- którego bezzasadnie spoliczkowano przed sądem arcykapłana
- który jest prawdziwym królem Izraela, choć Jego Królestwo nie jest z tego świata
- który przyszedł na świat, by dać świadectwo prawdzie, a każdy kto jest z prawdy słucha Jego głosu
- którego odrzucił własny naród gdy przedłożył nad Niego zbójcę Barabasza i gdy przedłożył władzę rzymskiego cesarza nad Jego władzę
- który został ubiczowany, ukoronowany koroną cierniową i dla szyderstwa odziany płaszczem z purpury
- który swym poniżeniu jest dla nas obrazem prawdziwego człowieczeństwa
- który został ukrzyżowany pomiędzy złoczyńcami, a o szatę którego rzucono los, zgodnie z Pismem
- który wisząc na krzyżu dał nam swą Matkę, a jej nas powierzył.
- który wisząc na krzyżu pragnął i został napojony octem zgodnie z Pismem
- który wyzionął ducha mówiąc „Wypełniło się”
- którego kości żołnierze nie łamali zgodnie Pismem, bo były to kości Baranka Paschalnego
- którego bok przebiła włócznia rzymskiego żołnierza, zgodnie z zapowiedzią proroka
- z którego boku wypłynęla krew i woda jako znak naszego zbawienia
- którego ciało zdjął z krzyża wierny mu aż do końca Józef z Arymatei
- który został namaszczony przez faryzesza Nikodema i złożony w grobie
- który zmartwychwstał pierwszego dnia tygodnia zgodnie z Pismem
- którego pusty grób odkryła Maria Magdalena i pobiegła oznajmić to uczniom
- którego pusty grób i złożone w nim prześcieradła i chusty zobaczyli Jan i Piotr
- który ukazał się Marii Magdalenie jako ogrodnik
- który wstąpił do swojego i naszego Ojca, do swojego i naszego Boga
- który stanął pośrodku uczniów pomimo zamkniętych drzwi i rzekł im „Pokój wam!”
- który ukazał uczniom swoje przebite ręce i bok
- który posłał swych uczniów, jak Ojciec Go posłał
- który tchnął w uczniów Ducha Świętego
- który udzielił Apostołom władzy odpuszczania grzechów
- który wezwał Tomasza, by włożył palec w Jego rany, by ten mógł uwierzyć
- którego Tomasz wyznał jako swego Pana i Boga
- który błogosławi tym, którzy nie widzą, ale wierzą
- który gorąco pragnie, abyśmy wierzyli, że On jest Mesjaszem, Synem Boga, i abyśmy wierząc w to mieli życie w Imię Jego
- który po swym zmartwychwstaniu sprawił, że Apostołowie dokonali cudownego połowu stu pięćdziesięciu trzech ryb
- który trzykrotnie zapytał Piotra, czy ten Go miłuje
- który powołał Piotra na pasterza swych owiec
- który uczynił tyle rzeczy, że cały świat nie pomieściłby ksiąg, które należałoby zapisać
- którego Matka została wzięta do nieba i ukoronowana na królową nieba i ziemi
- którego powtórnego przyjścia w chwale wszyscy z radością oczekujemy